Verslag Event 17: Altijd een goed idee! Dag 2

18/04/2017

Event 17: Altijd een goed idee!
Door Eva van der Meer, EventContent

Bekend van tv
Dag twee van de beurs begint meteen met een geanimeerd gesprek over Forteiland IJmuiden, een fotogenieke evenementenlocatie die niet alleen werelderfgoed is maar ook bekend van tv. Iwan Braaksma van PBN vertelt dat het eiland als onderdeel van De Stelling van Amsterdam oorspronkelijk als functie had Amsterdam te verdedigen tegen aanvallen vanaf de Noordzee. Inmiddels heeft het een nieuwe functie als stoere locatie waar je als gast per boot naartoe vaart. Die letterlijke overbrugging van afstand over zee geeft een extra dimensie aan de locatie – je bent er echt even helemaal uit op je eigen eiland.

Origineel Frans recept
Iets verderop in de beursstraat worden we getroffen door de uitnodigende lach van Janca Fisscher. Samen met haar man, politieman Richard Fisscher, heeft zij van hun hobby een groeiend familiebedrijf gemaakt. Happy Cupcake levert handgemaakte cupcakes en macarons en opereert vanuit een speciale keuken in hun woning. Bij drukte wordt de hele familie ingeschakeld, van kinderen tot oma. We mogen een macaron proeven en inderdaad: die zit vol liefde en aandacht naar origineel Frans recept. De gebakjes smaken niet alleen hemels, maar worden ook nog geleverd in de kleuren van je huisstijl.

Zonder strijd geen overwinning
Verhalen als dat van de familie Fisscher hebben dezelfde rode draad als het verhaal van oud-topschaatser Mark Tuitert. Dat blijkt even later als ik luister naar de Keynote van Tuitert. Ook zijn carrière is ooit begonnen als hobby en zijn succes heeft hij te danken aan zijn eigen vermogen om te gaan met teleurstellingen en het grotere doel te blijven zien. Dat is wat hij zijn publiek vandaag wil meegeven: durf groot te dromen en blij ondanks alles wat je onderweg aan strijd tegenkomt vasthouden aan die droom. Het mooie aan zijn verhaal vind ik dat hij zijn ervaringen als topsporter weet te vertalen naar struggles waar je ook als ondernemer mee te maken krijgt. Daardoor wordt die topprestatie iets wat ook binnen je eigen bereik ligt, als je maar de keuzes maakt die nodig zijn om je droom te bereiken en accepteert dat strijd iets is wat daarbij hoort.

Na afloop van de keynote spreek ik aan de lunchtafel bezoeker Yvon Jonkers, die zelf eerder op de dag ook bij de Keynote is geweest van Erik Peekel, de oprichter van Aaaaha! De Actor Factory. Daar heeft ze ervaren wat de kracht van positiviteit doet met een groep. En ook dat wat jij uitstraalt grote invloed heeft op degene tegenover je. In zekere zin is dat ook de kern van het verhaal van Tuitert: je mindset is bepalend voor zowel jou als je omgeving.

Een laatste rondje over de beurs levert weer een paar pareltjes van momenten op. We worden toegezongen door Paul Valk van Kaliso die ons daarmee een zen-momentje cadeau doet. Iets verderop dansen we in de stille disco van Silentdj.nl. En tenslotte krijgen we het door Kop en Schouders geleverde vogelhuisje mee van Carlton President Utrecht, dat alles onder 1 dak heeft van congreszaal tot hotelkamers.

De Beste Ideeën
Het slotakkoord van deze twee beursdagen wordt gegeven tijdens de uitreiking van de Beste Idee Award 2017. Er staan prachtige ideeën genomineerd in drie categorieën: Sfeer & Smaak, Online & Techniek en Creatie & Design. De winnaar in de eerste categorie is Uil VR Solutions, dat je met hun idee VR Dining meeneemt op een culinaire reis. De Award in de tweede categorie wordt gewonnen door Shake-on, dat er met hun Shake-on bracelet voor zorgt dat mensen automatisch de naam van nieuwe connecties kunnen toevoegen aan hun netwerk. De derde Award, in de categorie Creatie & Design, wordt uitgereikt aan SLUIK. & Creative Chef, die met hun concept Taste the Dutch Masters mensen letterlijk laten proeven van Hollandse meesterwerken en zo kunst leuk en aantrekkelijk maken voor een breed publiek. En de publieksprijs gaat naar Live Legends, dat met hun 3d Live Experience een extra dimensie aan beleving toevoegen aan podiumacts.

Met een voldaan gevoel kijk ik terug op een beurs waar je U tegen zegt. Met een meer dan compleet aanbod van ondernemers die actief zijn in de branche, een inspirerend kennisprogramma, innovatieve ideeën en vooral ook een hoop smaakvolle gezelligheid is Event 17 een vakbeurs waar Utrecht trots op mag zijn.

Benieuwd naar het verslag van dag 1?

Eva van der Meer is van huis uit creatief vertaler en copywriter, iemand die houdt van online verhalen met een menselijk gezicht. Daarom heeft ze samen met eventfotograaf Bianca de Wit EventContent opgericht, een bedrijf dat als doel heeft de kracht van events te vertalen naar een stevige online handdruk. EventContent verzorgt de communicatie voor, tijdens en na events en maakt complete online eventmagazines die ervoor zorgen dat de impact van elk event behouden blijft, ook nadat de laatste bezoekers vertrokken zijn. Ga voor meer informatie naar www.eventcontent.eu.

 

 

Deelnemers en bezoekers aan het woord
Sprekershuys - <br />Maartje IJzerman
Sprekershuys -
Maartje IJzerman

Ons doel was naamsbekendheid vergroten en netwerken. Ik vond de kwaliteit van de bezoeker erg goed. Leuke contacten opgedaan en ook twee tevreden opdrachtgevers!

Dechesne en Boertje – Pieter Bas Boertje
Dechesne en Boertje – Pieter Bas Boertje

Bezoekers werden tijdens Event 16 uitgedaagd om hun moeilijkste, onoplosbare eventvraag aan ons te stellen. Daarna kregen ze een gratis 15 minuten durend eventconsult. 33 jaar event-ervaring in 15 minuten! Het resultaat: dat we er zelfs de prijs Beste Standconcept mee wonnen!

Aaaaha! the Factory - Erik Peekel
Aaaaha! the Factory - Erik Peekel

Iedereen die een evenement gaat organiseren oriënteert zich op de beurs event. Verspreid over twee dagen bezoekt onze hele doelgroep de Jaarbeurs, daar willen wij niet ontbreken. Op onze stand praten we bij met oude bekenden en we leggen nieuwe contacten.

The Food Line-up -  Maartje Nelissen
The Food Line-up - Maartje Nelissen

Veel bezoekers weten niet dat we meer doen dan food trucks & festivals. Tijdens Event 16 hebben we de bezoeker kennis laten maken met meer concepten van The Food Line-up en daar werd goed op gereageerd! We gingen met veel nieuwe contacten en concrete boekingen naar huis.

X