Website van Events.nl is vernieuwd!

20/01/2017
De website www.events.nl, mediapartner van Event 17, is vernieuwd.

De vernieuwde site heeft een modernere vormgeving, een verbeterde navigatie en biedt meer mogelijkheden. De nieuwe structuur zorgt ervoor dat bezoekers informatie gemakkelijker kunnen vinden en dat ze toegang hebben tot extra services.

De vernieuwde www.events.nl heeft een frisse, rustige, overzichtelijke uitstraling. Er is rekening gehouden met alle nieuwe eisen en technieken. Mede hierdoor is de site responsive en goed leesbaar op allerlei apparaten, zoals smartphones en tablets. Op het online platform voor de evenementenbranche is naast het dagelijkse nieuws allerlei informatie te vinden, die nodig is om een (business) event te organiseren, zoals cases, draaiboeken, white papers, nieuwsartikelen, interview en columns. De meest uiteenlopende toeleveranciers uit de evenementenbranche, zoals cateraars, locaties, evenementenbureaus, technische-, decoratie-, entertainment- en securitybedrijven zijn al jarenlang vindbaar op de site en zullen nu nog breder gepresenteerd worden.

Doelgroepen
'We blijven onze lezers uiteraard bedienen zoals we dit altijd al hebben gedaan', vertelt Stefan Heerholtz, één van de twee eigenaren van uitgeverij High Profile Events. 'Maar vanaf nu zijn we in staat om de bezoekers van de site nóg gerichter te bereiken. Daardoor kunnen we nóg relevanter worden. Ook zien we verschuivingen plaatsvinden in de doelgroepen. Eén hiervan is de marketing- en communicatiewereld. Een redelijk grote groep uit dit werkveld heeft ons al gevonden en keert wekelijks terug op Events.nl. Deze groep bezoekers zal sterk blijven groeien. Business events maken immers steeds meer deel uit van de communicatiemix'.
Twee andere belangrijke lezersdoelgroepen zijn werkzoekenden en studenten. Speciaal voor hen is binnen Events.nl de vacaturesite EventJobs.nl vernieuwd. Deze pagina scoorde het afgelopen jaar bijna een miljoen (942.000) views.

De NRC van de eventwereld
'Events.nl is een A-merk, dat vooroploopt in deze dynamische markt,' stelt Stefan Heerholtz. 'Daar hoort een up-to-date website bij met een nieuwe look & feel. We hebben achter de schermen lang en hard gewerkt aan de nieuwe site. Naast diverse nieuwe services, hebben we onder meer 30.000 oude artikelen gemigreerd naar het nieuwe ontwerp. De reacties in de testfase waren erg positief. We kregen vaak terug te horen dat het een mooie, overzichtelijk en strakke site is geworden, waarmee we als bedrijf dicht bij onze basis zijn gebleven: rustig, overzichtelijk, transparant en betrouwbaar. Een beetje als de NRC van de eventwereld.'

Events.nl trok tot nu toe maandelijks 55.000 unieke bezoekers. Dat aantal zal gaan stijgen, verwacht Freek Gerritsen van internetbureau Netvlies.nl, de ontwerper en bouwer van de nieuwe Events.nl. Freek Gerritsen: 'Events.nl is heel gestructureerd, met een duidelijk aanbod van de bestaande en de nieuwe services. De informatie is snel en eenvoudig te vinden. Dat inspireert bezoekers om terug te keren en het platform te raadplegen als dagelijkse nieuwsbron. Dit stimuleert het aantal views en het zorgt ervoor dat bezoekers langer op de site zullen blijven.'

Deelnemers en bezoekers aan het woord
Sprekershuys - <br />Maartje IJzerman
Sprekershuys -
Maartje IJzerman

Ons doel was naamsbekendheid vergroten en netwerken. Ik vond de kwaliteit van de bezoeker erg goed. Leuke contacten opgedaan en ook twee tevreden opdrachtgevers!

Dechesne en Boertje – Pieter Bas Boertje
Dechesne en Boertje – Pieter Bas Boertje

Bezoekers werden tijdens Event 16 uitgedaagd om hun moeilijkste, onoplosbare eventvraag aan ons te stellen. Daarna kregen ze een gratis 15 minuten durend eventconsult. 33 jaar event-ervaring in 15 minuten! Het resultaat: dat we er zelfs de prijs Beste Standconcept mee wonnen!

Aaaaha! the Factory - Erik Peekel
Aaaaha! the Factory - Erik Peekel

Iedereen die een evenement gaat organiseren oriënteert zich op de beurs event. Verspreid over twee dagen bezoekt onze hele doelgroep de Jaarbeurs, daar willen wij niet ontbreken. Op onze stand praten we bij met oude bekenden en we leggen nieuwe contacten.

The Food Line-up -  Maartje Nelissen
The Food Line-up - Maartje Nelissen

Veel bezoekers weten niet dat we meer doen dan food trucks & festivals. Tijdens Event 16 hebben we de bezoeker kennis laten maken met meer concepten van The Food Line-up en daar werd goed op gereageerd! We gingen met veel nieuwe contacten en concrete boekingen naar huis.

X