NIEUWE SPREKER:Maarten Hogenhuis over storytelling en de succescriteria van Live

10/03/2017

Aan de hand van tien aansprekende cases vertelt Maarten Hogenhuis, partner en producent bij Xsaga, waarom je 'live' als marketing tool moet toepassen en hoe je dit succesvol doet.

De X (tien) van Xsaga
Iedereen kent de zonnebloemen bij de opening van het Van Gogh Museum, of het Allerhande Kerstfestival, Bijenkorf Turn on the Lights. Allemaal Live momenten die tot de verbeelding spreken, veel (social) media-aandacht genereren en een merk positief laden.

Hoe je live toepast, wat de succescriteria zijn en hoe storytelling bijdraagt aan het bereiken van je doelstellingen, krijg je te horen in een 60 minuten durende sessie.
Je gaat naar buiten boordevol inspiratie, creatieve denkwijzes en concrete tips voor jouw volgende Live moment.

Over Xsaga:
"Bij Xsaga hebben wij een grote passie voor mensen en merken.
Wij verbinden ze met elkaar en plaatsen ze op een podium."

In onze creatieve concepten kleuren wij graag buiten de traditionele lijntjes van de marketingcommunicatie en bestaan er geen grenzen binnen het vak van live-communicatie. Wij denken middelen vrij en out of the box en geloven in het maken van écht contact met mensen en merken. Hiermee slaan wij de brug tussen de commerciële boodschap en de ziel van het publiek.

Over Maarten Hogenhuis
Maarten Hogenhuis begon zijn carrière bij IDtv en was daar onder andere betrokken bij het Millenniumfeest op de Dam, diverse 5-mei vieringen en de Uitmarkt.
Na een aantal jaren gewerkt te hebben voor Endemol in Duitsland en daar verantwoordelijk was voor het Big Brother huis, is hij ruim 9 jaar werkzaam geweest bij de Goede Doelen Loterijen Nederland. (Postcode-, Vrienden- en Bankgiro Loterij).
Hier gaf hij leiding aan het evenementen team. De laatste twee jaar was hij verantwoordelijk voor de marketing van, en de re-branding van de Sponsorloterij naar Vriendenloterij.
Sinds 2011 werkt hij bij Xsaga.

Deelnemers en bezoekers aan het woord
Sprekershuys - <br />Maartje IJzerman
Sprekershuys -
Maartje IJzerman

Ons doel was naamsbekendheid vergroten en netwerken. Ik vond de kwaliteit van de bezoeker erg goed. Leuke contacten opgedaan en ook twee tevreden opdrachtgevers!

Dechesne en Boertje – Pieter Bas Boertje
Dechesne en Boertje – Pieter Bas Boertje

Bezoekers werden tijdens Event 16 uitgedaagd om hun moeilijkste, onoplosbare eventvraag aan ons te stellen. Daarna kregen ze een gratis 15 minuten durend eventconsult. 33 jaar event-ervaring in 15 minuten! Het resultaat: dat we er zelfs de prijs Beste Standconcept mee wonnen!

Aaaaha! the Factory - Erik Peekel
Aaaaha! the Factory - Erik Peekel

Iedereen die een evenement gaat organiseren oriënteert zich op de beurs event. Verspreid over twee dagen bezoekt onze hele doelgroep de Jaarbeurs, daar willen wij niet ontbreken. Op onze stand praten we bij met oude bekenden en we leggen nieuwe contacten.

The Food Line-up -  Maartje Nelissen
The Food Line-up - Maartje Nelissen

Veel bezoekers weten niet dat we meer doen dan food trucks & festivals. Tijdens Event 16 hebben we de bezoeker kennis laten maken met meer concepten van The Food Line-up en daar werd goed op gereageerd! We gingen met veel nieuwe contacten en concrete boekingen naar huis.

X