EVENT 17; bezoekersregistratie online, meer vernieuwing en verdieping

07/02/2017

EVENT 17: ALTIJD EEN GOED IDEE!

Meer beleving en vernieuwing, een versterkte corporate identity & branding, een CreatieLab, een Inspiration Park, een Content Village én meer aandacht voor innovatie. Dat zijn de resultaten van het onlangs vernieuwde beursteam van Event 17. Beursmanager Marc Liethof vertelt er alles over.

Event 17 vindt dit jaar plaats in Hal 7 en Hal 8. Event 17 biedt tijdens de 19e editie van de beurs, met inhoudelijke vernieuwingen en een overzichtelijke onderverdeling van de beursvloer, de eventprofessional nog meer inspiratie. Er wordt in aanloop naar de beurs alleen maar gezocht naar innovatieve producten en verrassingen voor de bezoeker.

Niet voor niets heeft de beurs de pay-off ' Altijd een goed idee!'. Beursmanager Marc Liethof praat vol trots over de ins en outs.

CreatieLab "Bij binnenkomst worden bezoekers al op een ludieke manier welkom geheten. Ze ontvangen een tegoedbon voor een minuutje inspiratie in het CreatieLab. Er wordt direct bij de entree een plek gecreëerd waar je ideeën kan opdoen over hoe je evenementen leuker en makkelijker maakt. Er is te zien hoe trends uit de branche vertaald kunnen worden naar de werkvloer. Bezoekers kunnen uit een menukaart zelf kiezen waardoor zij zich willen laten inspireren in een 1-op-1- setting. Bijvoorbeeld 'een minuutje creatie', 'een minuutje design' of 'een minuutje smaak' ", legt Liethof uit. "Door de vrolijke en inspirerende ontvangst raken bezoekers in de juiste sfeer om de beurs optimaal te beleven."

Innovatie is sowieso een speerpunt voor Event 17. Dit onderwerp blijkt al jaren één van de belangrijkste bezoekredenen aan Event 17. "In de stand van EventBranche is een overzicht te vinden van de genomineerden en winnaars van het Beste Idee Award, waar bezoekers zelfs op de eerste beursdag nog hun stem kunnen uitbrengen. Daarnaast presenteren op de beursvloer tal van innovatieve ondernemingen hun ontwikkelingen en worden innovatieve concepten gepresenteerd en natuurlijk geserveerd. Verder geven diverse sprekers op het podium hun visie over innovatief en creatief ondernemen.

Beste Idee Award "Met het Beste Idee Award belonen we op de tweede beursdag de meest innoverende eventmakers van Nederland in de categorieën Culinair (Sfeer & Smaak), Interieur (Creatie & Design) en Audiovisueel (Online & Techniek). Het is de eerste keer dat we deze award uitreiken, dus ook heel spannend. Er zijn al veel inschrijvingen binnengekomen en zowel standhouders als niet-standhouders kunnen nog gratis inschrijven tot 20 maart (via www.event.nl/beste-idee-award-2017)", legt Liethof uit.

Inspiration Park "Precies tussen hal 7 en hal 8 bevindt zich het Inspiration Park. Hier is volop aandacht voor vernieuwend entertainment. Van hoogwaardig straattheater en spectaculaire dansacts, tot ludiek entertainment en talentvolle artiesten."

Kwadranten "Naast alle initiatieven zijn er nog talloze nieuwtjes bij de exposanten op de beursvloer te ontdekken. De beursvloer is dit jaar weer onderverdeeld in vier kwadranten. Bij Kennis & Content leert de bezoeker meer over de wereld van personeelsplanning, live communicatie en eventmarketing. Op het gebied van Sfeer & Smaak is er volop aandacht voor vernieuwende locaties, foodtrucks en hoogwaardig entertainment. Bij Online & Techniek is er met onder andere demonstraties van de nieuwste foto- en videoboxen, event apps en registratie tools ook veel te beleven. Ten slotte kunnen eventplanners bij het kwadrant Creatie & Design hun hart ophalen bij presentaties van diverse sfeerdecoratie-bedrijven maar ook krijgt concept styling hier volop aandacht" vertelt Liethof.

Content Village. "In de Content Village biedt een gevarieerd podiumprogramma volop inspiratie en tips op het gebied van trends, online marketing, gastvrijheid en innovatie. Uiteraard nodigen we de studenten weer een dag uit; want zij zijn de toekomst."

Event 17 wil vooral kennis en inspiratie bieden aan alle eventprofessionals en marketeers. "Met een marketingpakket vol met tips, inspireren we standhouders dit jaar om van hun stand nog meer een beleving en dus een succes te maken", maakt Marc duidelijk.

Event 17 vindt plaats op woensdag 12 en donderdag 13 april. Liethof verwacht weer ruim 7.000 bezoekers.
Tickets zijn te bestellen via www.event.nl/inschrijving

Marc Liethof, directeur Event 17

Foto: Marc Liethof, directeur Event 17

Deelnemers en bezoekers aan het woord
Sprekershuys - <br />Maartje IJzerman
Sprekershuys -
Maartje IJzerman

Ons doel was naamsbekendheid vergroten en netwerken. Ik vond de kwaliteit van de bezoeker erg goed. Leuke contacten opgedaan en ook twee tevreden opdrachtgevers!

Dechesne en Boertje – Pieter Bas Boertje
Dechesne en Boertje – Pieter Bas Boertje

Bezoekers werden tijdens Event 16 uitgedaagd om hun moeilijkste, onoplosbare eventvraag aan ons te stellen. Daarna kregen ze een gratis 15 minuten durend eventconsult. 33 jaar event-ervaring in 15 minuten! Het resultaat: dat we er zelfs de prijs Beste Standconcept mee wonnen!

Aaaaha! the Factory - Erik Peekel
Aaaaha! the Factory - Erik Peekel

Iedereen die een evenement gaat organiseren oriënteert zich op de beurs event. Verspreid over twee dagen bezoekt onze hele doelgroep de Jaarbeurs, daar willen wij niet ontbreken. Op onze stand praten we bij met oude bekenden en we leggen nieuwe contacten.

The Food Line-up -  Maartje Nelissen
The Food Line-up - Maartje Nelissen

Veel bezoekers weten niet dat we meer doen dan food trucks & festivals. Tijdens Event 16 hebben we de bezoeker kennis laten maken met meer concepten van The Food Line-up en daar werd goed op gereageerd! We gingen met veel nieuwe contacten en concrete boekingen naar huis.

X