Christian Kromme over disruptieve innovatie en toekomstige trends

20/03/2017

Christian Kromme: disruptieve innovatie en toekomstige trends
"Go Digital, Stay Human"

Christian Kromme laat je op openhartige, enthousiaste en inspirerende wijze zien welke technologische trends de evenementenmarkt op de kop gaan zetten.

Hoe snel verandert de wereld nu echt? Wat is exponentiële technologie? 'Wanneer moet ik welke technologie gaan gebruiken? Hoe maak ik mijn organisatie wendbaarder? Hoe kan ik de toekomst voorspellen om er vervolgens op te anticiperen? Hoe denk ik groot, maar start ik klein. Hoe word ik de Uber en Airbnb in mijn branche of sector? Deze vragen laat Christian niet onbeantwoord. Iedereen kent de succesverhalen van disruptieve bedrijven. Aan de hand van praktische voorbeelden laat hij zien hoe je disruptieve patronen op tijd kan herkennen en vervolgens hoe je dit toe moet passen binnen de evenementenbranche.

In 2002 heeft Christian een eigen bureau (Artificial Industry) opgericht waarbij hij innovatieve start-ups faciliteerde voor grote namen als: Randstad, Essent, Endemol, Corio, EyeWorks, Pensioenfonds ABP, Oracle, Philips, Toyota, Auping, Adidas en oa. de Rabobank. Christian heeft als directie adviseur aan de wieg gestaan van meerdere succesvolle 'disruptieve' initiatieven, veelal spin-outs in compleet verschillende branches maar altijd gefocusseerd op het snijvlak tussen mens en technologie.

Christian en zijn bureau hebben door de jaren heen meerdere nominaties en prijzen ontvangen voor de innovatieve visie en mensgerichte aanpak, waaronder: SHELL LiveWIRE Young Business Award, SAN Award, Gouden Inhaak Award, Broos van Erp prijs en vele andere. Eind 2014 heeft Christian het bureau Artificial Industry verkocht aan een grote multinational en is hij zich meer gaan focussen op het geven van presentaties en workshops omtrent disruptieve innovatie en exponentiële technologieën. Naast het spreken is Christian tevens nog betrokken als adviseur en bestuurder bij diverse serieuze disruptieve startups.

"Creëer een community, beweeg mee en experimenteer. Wacht niet af en anticipeer!"

Donderdag 13 april 14:30 – 15:30 uur in de Content Village
Kwadrant: Online & Techniek
Meer over Christian Kromme: http://christiankromme.com/

Deze sessie wordt mede mogelijk gemaakt door RAI Amsterdam

Deelnemers en bezoekers aan het woord
Sprekershuys - <br />Maartje IJzerman
Sprekershuys -
Maartje IJzerman

Ons doel was naamsbekendheid vergroten en netwerken. Ik vond de kwaliteit van de bezoeker erg goed. Leuke contacten opgedaan en ook twee tevreden opdrachtgevers!

Dechesne en Boertje – Pieter Bas Boertje
Dechesne en Boertje – Pieter Bas Boertje

Bezoekers werden tijdens Event 16 uitgedaagd om hun moeilijkste, onoplosbare eventvraag aan ons te stellen. Daarna kregen ze een gratis 15 minuten durend eventconsult. 33 jaar event-ervaring in 15 minuten! Het resultaat: dat we er zelfs de prijs Beste Standconcept mee wonnen!

Aaaaha! the Factory - Erik Peekel
Aaaaha! the Factory - Erik Peekel

Iedereen die een evenement gaat organiseren oriënteert zich op de beurs event. Verspreid over twee dagen bezoekt onze hele doelgroep de Jaarbeurs, daar willen wij niet ontbreken. Op onze stand praten we bij met oude bekenden en we leggen nieuwe contacten.

The Food Line-up -  Maartje Nelissen
The Food Line-up - Maartje Nelissen

Veel bezoekers weten niet dat we meer doen dan food trucks & festivals. Tijdens Event 16 hebben we de bezoeker kennis laten maken met meer concepten van The Food Line-up en daar werd goed op gereageerd! We gingen met veel nieuwe contacten en concrete boekingen naar huis.

X