Zes bouwstenen voor beleving door spreker Wenda Kielstra

29/03/2017

"Beleving", een woord dat zo vaak gebruikt wordt. Wenda Kielstra (Consumetics) onthult tijdens Event 17 met wetenschappelijke onderzoeken de kern van beleving. Vanuit de psychologie en onbewust gastgedrag worden aansprekende voorbeelden gebruikt.

Voor de betrokkenen van Event 17 deelt ze alvast drie korte inzichten. 

1. Omgeving
De inrichting van de ruimte waarin mensen zich bevinden is een belangrijke voorwaarde voor beleving. Upbeat muziek zoals We will rock you geeft mensen energie voordat een seminar begint. Deze energieke nummers worden vaak ook gebruikt in de sport en kunnen we vertalen naar andere branches. Een geur kan mensen de juiste mindset geven bij de start van een event. Wil je luxe uitstralen? Kies dan bijvoorbeeld voor een houtachtige geur met vanille.

2. Team
Medewerkers beïnvloeden de beleving. Gasten kopiëren het gedrag wat ze anderen zien doen. Dat kan het gedrag van andere gasten zijn, maar ook het team die betrokken is bij het event heeft deze voorbeeldrol. Zijn zij heel vrolijk, zie je dat de gasten ook vrolijk worden. Vervolgens gaan de hersenen dit ook overnemen en voila, de oprechte vrolijkheid is gecreëerd.

3. Verwachtingen vooraf
De beleving is geen losstaande activiteit, maar wordt gecreëerd doordat mensen vooraf iets gehoord of gezien hebben. Je kunt de lat heel hoog leggen of bewust niet. Stel dat in de bevestiging staat 'Beste event van 2017' weet je zeker dat je wat te bewijzen hebt tijdens het event. Denk daarom goed na wat je op de dag wilt uitstralen, omdat elk woord telt. De stijl van de communicatie speelt hierbij ook een rol. Kies je er voor om niet of weinig vooraf te communiceren? Dan geef je gasten de vrije hand en gaan zij onderling de verwachtingen creëren. En wat je dan moet waarmaken, dat weet je niet.

Over Wenda
Wenda Kielstra is oprichter van Consumatics, een onderzoeksbureau gericht op het onbewuste gedrag van gasten. Het team verzorgt experimenten in real life en in virtual reality naar de invloed van elementen op de houding en het gedrag van de gast. Daar worden merken en formules op afgestemd. En waarom? Omdat de gast zich dan onbewust beter voelt. En dat leidt tot betere resultaten voor de opdrachtgevers in uiteenlopende branches.

Donderdag 13 april 12:00 - 12:45 uur in de Content Village
Kwadrant: Sfeer & Smaak

Kaarten voor deze sessie zijn vanaf één uur voor aanvang op te halen in de Content Village achter op de beursvloer 

Meer over Wenda Kielstra: www.consumatics.nl/nl/about-us/wenda-kielstra 
Bekijk hier het volledige programma van Event 17.



Deelnemers en bezoekers aan het woord
Sprekershuys - <br />Maartje IJzerman
Sprekershuys -
Maartje IJzerman

Ons doel was naamsbekendheid vergroten en netwerken. Ik vond de kwaliteit van de bezoeker erg goed. Leuke contacten opgedaan en ook twee tevreden opdrachtgevers!

Dechesne en Boertje – Pieter Bas Boertje
Dechesne en Boertje – Pieter Bas Boertje

Bezoekers werden tijdens Event 16 uitgedaagd om hun moeilijkste, onoplosbare eventvraag aan ons te stellen. Daarna kregen ze een gratis 15 minuten durend eventconsult. 33 jaar event-ervaring in 15 minuten! Het resultaat: dat we er zelfs de prijs Beste Standconcept mee wonnen!

Aaaaha! the Factory - Erik Peekel
Aaaaha! the Factory - Erik Peekel

Iedereen die een evenement gaat organiseren oriënteert zich op de beurs event. Verspreid over twee dagen bezoekt onze hele doelgroep de Jaarbeurs, daar willen wij niet ontbreken. Op onze stand praten we bij met oude bekenden en we leggen nieuwe contacten.

The Food Line-up -  Maartje Nelissen
The Food Line-up - Maartje Nelissen

Veel bezoekers weten niet dat we meer doen dan food trucks & festivals. Tijdens Event 16 hebben we de bezoeker kennis laten maken met meer concepten van The Food Line-up en daar werd goed op gereageerd! We gingen met veel nieuwe contacten en concrete boekingen naar huis.

X